آموزش بک آپ گرفتن سرویس های گوگل

google services - آموزش بک آپ گرفتن سرویس های گوگل

بک آپ گرفتن سرویس های گوگل

بک آپ گیری از سرویس های گوگل را حتما انجام دهید. دیروز و امروز خبرهایی در مورد شناسایی کاربران ایرانی برخی سرویس‌های تحریم شده مثل فایربیس و آنالیتیکس گوگل، صرافی بایننس، اسپاتیفای و… منتشر شده و کاربران زیادی در مورد اکانت گوگل خودشون نگران شدن. پیش نهاد میشه قبل از هرچیزی بک آپ گیری از سرویس های گوگل را انجام دهید در حال حاضر سرویس جدیدی تحریم نشده.

اما خیلی از سرویس‌های قبلی که گوگل یا برخی شرکت‌های دیگه تحریم کرده بودند مثل درآمدزایی از یوتوب، گوگل ادز، فایربیس، آنالیتیکس و… رو با استفاده از وی‌پی‌ان و تغییر آی‌پی می‌شد دور زد و به عنوان یک کاربر با آی‌پی غیرایرانی استفاده کرد.

اما اخیرا این سرویس‌ها دیگه مثل سابق برای شناسایی کشور شما تنها به آی‌پی بسنده نمی‌کنن و از روش‌هایی مختلف برای تشخیص کشور شما استفاده می‌کنن و یکسری تحریم‌هاشون به سطح اکانت رسیده. یعنی شما ممکنه با اکانتت به یکسری

سرویس‌های تحریم شده دسترسی نداشته باشی (حتی با وی‌پی‌ان). اینکه از چه روشی برای تشخیص کشور شما استفاده می‌شه بصورت شفاف مشخص نیست و افراد مختلف حدس و گمان‌های مختلفی در موردش مطرح می‌کنن. تشخیص آی‌پی وی‌پی‌ان

های عمومی، تشخیص آی‌پی اصلی هنگام استفاده از برخی وی‌پی‌ان‌ها، تشخیص از روی تایم زون، تشخیص از روی اطلاعات شما روی سایر سرویس‌ها مثل جی‌میل و…

دقت برای شناسایی کشور کاربر

عده‌ای هم معتقدند هدف این افزایش حساسیت و دقت برای شناسایی کشور کاربر، مستقیما ایران نیست و بیشتر برای شناسایی کاربران اروپایی با هدف سازگاری سرویس‌ها با قوانین اروپا صورت گرفته اما باعث سخت‌تر شدن/غیر ممکن شدن دسترسی

ایرانی‌ها به سرویس‌های از قبل تحریم شده.

عدم دسترسی به این سرویس‌ها، باعث شده بسیاری نگران بسته شدن سرویس‌های بیشتر و حتی کل اکانت از طرف گوگل باشند.

آیا همچین اتفاقی ممکنه بیفته؟!

با توجه به اینکه مشخص نیست دلیل این تغییر چی بوده (دستور جدید در مورد ایران، تغییر نحوه شناسایی برای رعایت قوانین اروپا، تصمیم برای تحریم سرویس‌های بیشتر یا…)، پس نمی‌شه گفت حتما اتفاقی برای اکانت می‌فته یا هیچ محدودیت بیشتری در راه نیست.

google banner - آموزش بک آپ گرفتن سرویس های گوگل

چندتا از دوستان توصیه کردن از بک آپ گرفتن سرویس های گوگل که ضرری نداره داشتن این بکاپ از طریق لیتک زیر

بک آپ گرفتن سرویس های گوگل

نکته پایانی اینکه متاسفانه این موضوع باعث میشه زبون افرادی که دنبال ملی کردن هرچیزی در جهت محدودتر کردن اینترنت هستند، درازتر بشه و کارشون توی ذهن کسب‌وکارهای نیازمند به این خدمات، توجیه‌پذیرتر بشه.

بنظر من باید به هر روشی به همه شرکت‌های نظیر گوگل اعتراض کنیم. برخلاف تصور ما بعضی وقت‌ها این اعتراض‌ها به جایی رسیده. مثل مورد گیت‌هاب. در مورد بایننس و سرویس‌های مشابه خیلی بیشتر محتاط باشید.

بیشتر از هر کسی فکر میکنم این مورد به طراحان وب بزرگترین لطمه رو بزنه برای همین توصیه میکنم هرچه سریع تر یک بک آپ از سرویس های گوگل خودتون تهیه کنید.

1 دیدگاه

  1. سلام دوستان
    کد معرف بلوبانک با ظرفیت نامحدود و دریافت هدیه ۵۰ هزار تومنی مخصوص دوستانی که قصد دارند تا پایان خرداد ماه ثبت نام کنند .
    وقتی که میخواین ثبت نام کنید حتما از کد معرف زیر استفاده کنید
    MFYGLA
    MFYGLA
    MFYGLA
    MFYGLA
    MFYGLA

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.